Archivio od wielu lat wykorzystuje technologię Abbyy do rozpoznawania tekstu. Zdobyliśmy bardzo duże doświadczenie w realizacji usług dla wielu klientów, w których kluczową wartością była i jest możliwie bezbłędna i szybka ekstrakcja danych z dokumentów papierowych lub elektronicznych na poziomie 99,9%. Ci, którzy w takich procesach uczestniczą, wiedzą, iż z pozoru „prosty” OCR to zbiór wielu czynników, determinujących końcowy sukces. Należą do nich: wykorzystywana technologia i jej odpowiednie wdrożenie, jakość przygotowanego dokumentu źródłowego, doświadczenie operatorów, sprawność całego procesu.
W przypadku technologii Abbyy dostarcza zaawansowane narzędzia zarówno dla podstawowych rozwiązań i potrzeb, jak i poprzez bardziej specjalistyczne do wysoko wyspecjalizowanych, jakim jest produkt „for invoices”. Każdy z tych produktów wymaga adekwatnego wdrożenia i przygotowania procesu. Im produkt bardziej zaawansowany, tym tej pracy jest więcej, ale też korzyści rosną w postępie geometrycznym. Takie zadania realizują Solution Partnerzy, do których zalicza się Archivio, wdrażając rozwiązania Abbyy u swoich klientów.
Ważnym wspomnianym elementem procesu jest jakość dokumentu, który podlega przetwarzaniu. O tej jakości zdecyduje wybór skanera (tu różnice w jakości potrafią być kluczowe), jak i umiejętności operatorów. Im bardziej profesjonalne urządzenie tym jakość wyższa, ale tym także bardziej skomplikowana obsługa i serwis.
Kolejnym czynnikiem wpływającym na jakość procesu jest wyszkolenie i doświadczenie operatorów obsługujących rozwiązanie. Są oni często newralgicznym elementem potrafiącym z jednej strony „doszkalać” silnik OCR, aby zwiększać jakość przetwarzania, a z drugiej strony szybko poprawiać i reagować na błędy rozpoznania, które są naturalną częścią procesu OCR, zwłaszcza w fazie wstępnej wdrożenia.